Kültür çatışmalı evlilik
Ben eşimi 18 şubat 2010 da tanıdım. 2014 de hemşire oldum. Ve eşimle mezun olmadan sevgiliyken ayrıldık. 2016 da tecavüze uğradım ve sağ kolu olmayan bir erkek bebek dünyaya getirdim. Bende evlatlık olduğum için kendi içimdeki öfkeyi oğlum yaşasın istemedim ve türlü yalanlarla başkasının çocuğu gibi alıp getirdim. O beni ablası bildi. Anne babamı da annesi ve babası. Sonra 2017 de eşimle evlendik. O ailesinden dolayı 1.5 yıllık evliydik ve beni bıraktı. Ondan bir kızım oldu. 1.5 sene de ayrı kaldık. Tekrar birleştik 10 ay oldu. Şimdi kardeşim bildiği çocuğun benim oğlum olduğunu öğrendi. Neyse beni affettiğini söyledi. Bende şimdi çalışmak istediğimi söyledim. Kadın dediğin evde oturur dedi. Gece nöbeti olmaz dedi. Ya ben ya işin dedi. Sen geceye sosyalleşmek için gidiyorsun gibi laflar etti. Şimdi beynimi dinleyip bu evliliği bitirmeli miyim? Yoksa kalbimle ya da alışkanlıklarımla devam edip onun bu erkeklik egosunu kabul mu etmeliyim?
1 Temmuz 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar. Yaşadıklarınızdan anladığım kadarıyla zor dönemlerden geçmişsiniz ve geçiyorsunuz. Sevdiğiniz, hayat arkadaşlığı ettiğiniz eşiniz ve sizi mutlu eden işiniz arasında kalmak sizi çıkmazda hissettiriyor olabilir. Eşinizin, çalışmanıza yönelik bu olumsuz tepkisi ve düşünceleri pek çok farklı sebepten kaynaklanıyor olabilir, yetiştirilme tarzı, hayata bakış açısı gibi.. Bu sebeplerden biri ise önemli bir konuda aranızda yalan geçmiş olması. Kendinizce sebepleriniz de olsa, zorunda kalmış da olsanız yalan söylenmiş olması eşinizin güvenini sarsmış olabilir, bu nedenle de çalışma hayatına atılmanıza objektif gözle bakamayabilir. Söylediğiniz kadarıyla size yönelik ithamlarından bunu anlıyorum. İşe başlamanızı neden istemediğiyle ilgili sakince konuşarak anlamaya çalışabilir, bunu yaparken kendisini sorgulamasını sağlayabilirsiniz. Her şeye rağmen iki yoldan birini seçmek durumunda kaldığınızda ise seçeceğiniz yolun size kazandıracaklarının yanında geride bıraktığınız seçenekle neler kaybedeceğinizi gözden geçirebilirsiniz. Sağlıklı günler dilerim..
26 Temmuz 2021