• Soru Sor
• Üniversite ve aile çatışması
Üniversite ve aile çatışması
Merhaba benim çok acil desteğinize ihtiyacım var yoksa kafayı yiyecegim. Üniversite tercih dönemindeyim. Babam dediğimi yapacaksın sen iki yıl mezuna kalırken ben seni dinledim şimdi sen beni dinleyeceksin diyor. Zaten babam bir nevi kendi düdüğü çalsin istiyor eğer dediklerini yapmazsak evde huzur kalmıyor. Anne babam zaten çok çatışıyor. Cidden evde bir babam çalışıyor diğerlerine çalışma izni yok zaten para babamda onun diktatörlüğü altındayız istediğim bölüme gidersem evdeki huzursuzluk artar ben kurtulurum ama evdekiler hergün mutsuz olur ama babamın istediği bölüme gidersem ki sağlık bölümü ataması çok devlet falan filan ben özelde çalışmayı istiyorum alanimda gelişmek istiyorum ama babam kaptırmış bir sağlık sektörüne... Ya istemediğim bölüme ağlaya ağlaya gideceğim. Ben kendimi geliştirmek için il dışında okumak istiyorum gerekirse üniversitede çalışabilirim babama yük bile olmam. Ama tek korkum evdekilerin huzurunun kaçması. Babamın dili çok güzel kalp kırar asla ailesini dinlemez hep başkasının aklıyla yaşar . Bana bir kere bile sormadı kızım sen ne istiyorsun diye hep başkalarına sordu. Dediğim gibi ne ekonomik özgürlüğüm var ne fikir özgürlüğüm. Zayıf gözükebilirim ama ben yapabilirim kendime inanıyorum. Ama kardeşlerimle annemi arkada üzgün bırakmak istemiyorum. Yanlış anlaşılmasın babam evdekilerle sürekli benim aleyhimd3 tartışır sonsuza dek annem de kavga çıkmasın der susar dinler. Zaten kavgalı bir ortamda büyüdüm kardeşlerim yaşasın istemiyorum ama kendimide sevmedigim bir bölümde harcamak istemiyorum.....
9 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba. Üniversite tercihi hayatımızı etkileyen ve hayatımıza yön veren önemli bir seçimdir. Bu noktada, eğer kendimizi yeterince tanıyorsak, kendi isteklerimiz ve gelecekten beklentilerimiz doğrultusunda seçimler yapmak doğru olandır. Fakat bazen kararı kendimiz veremeyebilir, aile ya da çevre etkisinde kalabilir, yönlendirmelerine maruz kalabiliriz. Böyle bir durumda eğer gerçekten istemediğiniz bir bölümü okumaya mecbur hissediyorsanız, okumak durumunda olduğunuz bölümden mezun olunca kendi hedefleriniz doğrultusunda nasıl bir çıkış yolu aranabilir, bunu düşünebilirsiniz. Evet belki istediğiniz bölümü okumamış olacaksınız fakat gelecek hedefinizle okuyacağınız bölümün mesleki imkanları arasında ortak çalışma alanını keşfedebilirsiniz. Bir de şöyle düşünebilirsiniz; insanlar bazen okudukları bölümdeki mesleği yapmazlar mezun olunca. Siz de istemediğiniz mesleği okuyunca hayatınız boyunca bunu yapmak zorunda değilsiniz, belki mezuniyet sonrası farklı kapılar açılır önünüze, farklı kapılar açarsınız..
9 Ağustos 2021