Oğlum çok ağlıyor
Hocam merhaba öncelikle nasilsiniz? Hocam benim 16 aylık bir oğlum var. Oğlum sürekli ağlıyor herşeye karşı ağlayarak mizmizlanarak tepki veriyor. Çocukların yanına yaklasmasini istemiyor. Piskolojik olarak çok yıprattı beni. Günün büyük bir bölümünü mızmızlanip ağlayarak geçiriyoruz ve en ufak sesten bile çok korkuyor. Bu korkusunu nasıl yenebiliriz, benim hamilelik surecim çok sıkıntılı geçti hem aile hem iş hayatımda çok yıprandım neredeyse dokuz ayım aglayarak geçti, bu sebepten böyle olmuş olabilir mi çocuğum, bunu nasıl telafi edebilirim önereceğiniz birşeyler olursa çok memnun olurum çünkü ben gerçekten iyi değilim😔
13 Ağustos 2021

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, teşekkür ederim. Her çocuk, mizacı ve yetiştirildiği çevre itibariyle birbirinden farklıdır. Bu iki faktör arasında yetiştirildiği çevre yani yetiştirilme tarzı büyük önem tutar. Ebeveynlerin çocuğa karşı tutumu, çocukla olan iletişimleri, çocuğa sevgilerini aktarıp aktaramadıkları, çocuğa güven duygusunu aşılayıp aşılayamadıkları farklılık yaratır. Çocuğunuz dış dünyayla iletişim kurmanın yolunu ağlayarak sağlamış olabilir. Ebeveynler çocuklarının ağlamasında oldukça duyarlıdır ve alarm durumuna geçerler ağlamayı duyunca. Çocuklar da bir süre sonra bunu fark eder ve kendilerini her durum için bu şekilde ifade etmeye başlayabilirler. Diğer sebeplerden biri de çocuğunuz yetiştiği ortam itibariyle huzur ve güveni hissedememiş olabilir. Ufak seslerden bile korkması güvensizlik hissetmesinden kaynaklanıyor olabilir. Güven ve sevgiyi, huzurlu bir ev ortamında pekiştirici aktivitelere yönelebilirsiniz. Bunun yanında bir çocuk psikoloğundan destek almanızı öneririm. Sağlıklı günler dilerim..
13 Ağustos 2021