Oğlumun oyun bağımlılığı ve corona korkusu
Merhaba Oglum 2009 doğumlu ve şuan on-line ders yapıyorlar normalde çok çalışkan olan oglum derslerde görüntü ve sesini kapatıp alttan oyun oynuyormuş: ( Birde bu corona döneminde huyu değişti ellerinin kirli olduğunu dusunuyo bişey yerken elini hiç sürmemeye dikkat ediyo dışarı çıkmak istemiyo v.s gibi çok yoruldum ve nasıl davranicam oyun olayını nasıl çözebilirim Bu arada kendisi alerjik astım ilaç kullanıyo Bana yardımcı olursanız çok sevinirim
21 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhaba, anladığım kadarıyla çok güçlü bir kadınsınız. Yaşadığınız olaylarla başa çıkabilmek sabır, metanet ve hayata karşı güçlü durmayı gerektirir. Öncelikle bunlarla baş edebildiğiniz için sizi tebrik etmek isterim. Annenizin ölümü ve babanızın başka bir kadınla ilişkisiyle beraber sizi yalnız bırakmış olması yorucu olmuştur. Anladığım kadarıyla okumuş ve tahsilinizi tamamlamışsınız. Büyüklerimizin deyişiyle altın bileziğinizi kolunuza takmışsınız. Kendi ayakları üzerinde durabilen ekonomik özgürlüğünü eline alabilecek bir kadınsınız. Kendi güçlü olduğunuz yanlarınıza dönmeniz size iyi gelebilir. Sizi aldattığında ne kadar zorlandığınızı hayal bile edemiyorum. Görüşmediğiniz sizin her zaman yanınızda olan arkadaşlarınıza hal hatır sormak için telefon açarsanız tekrar bağ kurabilirsiniz sanıyorum. Yalnız zamanlarınızda arkadaşlarınızın varlığı size iyi hissetirecektir. Yavaş yavaş günlük hedefler belirleyerek yapabilirsiniz bunu mesela öncelikle arkadaşlarınızla iletişim kurmak sonrasında da kendinize bir iş bulmakla başlayabilirsiniz. Çevrenizle ilgilenmekten kendinizle ilgilenmeye vakit bulamamışsınız... Kocaları aldattığı için eşlerin kendilerini suçlaması çok rastlanan ve normal bir olgudur. Fakat sizin de dediğiniz gibi eğer biri gitmek ister aldatmak isterse o kişinin kendi tercihidir ve eşinin bu konuda hiçbir suçu yoktur. İnsanların yaptığı şeylerin bedelini siz ödemeyin lütfen. Sizin suçunuz olmayan olayları üstlenmeyin. Ayrıldığınızda yapabileceklerinizin bir listesini çıkarın, alternatifleriniz nelerdir? Belki daha önce görmediğiniz bir alternatif bulursunuz mesela, kendi ekonomik özgürlüğünüzü sağlayıp kendi evinizi kendi düzeninizi kurmak gibi. İstediği şeyleri başarabilen birisiniz. Sizi daha önce aileniz bu konularda durduramamış anladığım kadarıyla. Siz de kendinizi durdurmayın çünkü başarabilirsiniz.
23 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
23 Eylül 2020
Tanya Halkacıoğlu Can
Merhaba. Yazdıklarınızı okudum. Gerçekten içinde bulunduğunuz durum kendi açınızdan çok zor. Fakat aşılmayacak türden de değil. Siz duygularınızı anlamlandıramıyorsunuz net olarak, bunun sebebi de aile baskısı, çünkü özgür değilsiniz. Belki de özgür olsaydınız kalmak yerine gitmeyi tercih edebilirdiniz. Doğru kararlar veremiyorsunuz şu an dış etkenlerden ötürü. İsterseniz platformdan bana randevu oluşturun detayları görüşelim. Sevgiyle kalın :)
21 Eylül 2020
Tanya Halkacıoğlu Can
21 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
Aslında sizinle konuşulması gereken pek çok şey var. Elbette seçimi siz yapacaksınız, kararlar size ait olacak. Önemli olan bu kararları alıp uygularken sizin psikolojik olarak ne kadar sağlam olduğunuz. Psikolojik bütünlüğü ve sağlamlığı olan bireyler kararlarinin arkasında durabilirler.
21 Eylül 2020
Psikologofisi Uzmanı
21 Eylül 2020
Şebnem Akı Karaoğlu
21 Eylül 2020