Stresime Çözüm Bulamıyorum
Uzun bi süredir problemlerimi çözmeye çalışıyorum fakat çözüm yolu bulamadım. Kafamdaki sesimi susturamıyorum sürekli konuşuyor durmak bilmiyor beni eleştiriyor bazen annemin sesi bazen babamın sesiyle bazense kendi kendimi. Önceden susturmak için kafamı sallamam yeterliydi gene gelirdi elbet ama başka dikkat dağıtıcı uğraşlar edinmeye çalışırdım şimdi sesli bi şekilde kendime sus dememe rağmen gitmiyor. Müzik dinlerken yazı yazarken çok denk gelmezdik şimdi hep orada. Stresimle başa çıkamıyorum. Bunun yanında sürekli birilerini dinlerken dizi izlerken dalıyorum düşünüyorum planlar kuruyorum buna engel olamıyorum. Eve gidince yapacaklarımı listeliyorum kafamda önceden önemli şeylerin planlarını kurardım şimdi duşa girmeden önce neyi nereye koyacağımın planını bile yapıyorum kafamda gündelik işlerimi bölüyor. Ve aynı planı defalarca yapıyorum benim için büyük bir dikkat dağıtıcı artık. Üzerinde kontrol sağlamaya mı çalışıyorum anlayamıyorum. Bazen stresli olup dolduğumuzda ağlarız değil mi? Ben ağlamamak için beni tetiklemesinler diye üzücü müzikler bile dinlemezdim artık herşey tetikleyip benim ağlamama sebep oluyor. Ne kafamdaki sesi susturabiliyorum ne de kaçış yolu bulabiliyorum.
14 Eylül 2020

Uzmanların bu soruya verdiği yanıtlar
Psikologofisi Uzmanı
Merhabalar, öncelikler farkındalığınız için tebrik ediyorum. ilk adımı atmış bulunuyrsunuz. Yolunda gitmeyen birşeyler var ve zihniniz size sanki bir oyun oynuyormuş gibi hissediyor ve bunu ayrıştırıp bir uzman desteği almak istediniz. En büyük adım bu, şimdi kolay kısıma geçelim. Öncelikle selerin ne yönde olduğunu belirlememiz gerkiyor. Yer, zaman yönelimi çok önemli , kaç seneden beri devam ediyor. Çünkü zaman çok önemli ne zamandan beri maruz kalıyoruz bu seslere ve kaygı seviyemiz ne denli. Belki uyurken rahatsız oluyorsunuz, belki kapıyı kitleyip evden çıktığınızda tekrar gidip kotrol etme ihtiyacı hissediyorsunuz, yada içinizdeki ses acaba ütünün fişini çektinmi diyor, yada sürekli bazı şeyleri planlayıp şu şuraya bu buraya diyip zihin karmaşası yaşıyorsunuz. Bu geçmiş destekli ve sizin fiziksel olarak ruhsal olarak direk alakalı bir durum. Öncelikle hazırbulunuşluk düzeyiniz önemli fizyolojik hazırbulunuşluk düzeyi tam sağlanmadan psikoterapi o kadar etki etmez. Nacizane benim tavsiyem; sinirsel bir yıpranma ve stresör kökenli bir durum var, tetiklenme var. Medical tedavi gerekiyor. Belki ufak bir ilaç başlanması oldukça rahatlatıcaktır emin olun. O ziihnsel sürekler ve tekrarlayıcı düşünceler hareketlerden uzaklaşıcaksınız. En yakın zamanda Psikiyatristen randevu alıp gitmenizi ve mutlaka psikoterapiye devam etmelisiniz. Psikiyatristle görüştükten sonra benimlede randevu oluşturabilir. Sürecin gidişatını birlikte devam ettirebiliriz. Sizden isteğim lütfen müsterih olunuz, ilk değilsiniz sizin gibi bir çok danışanımızla yola çıktık ve şuan conforlu bir hayat bilişsel hijyenle birlikte zihinleride , içleride çok rahat hayatlarına kaldığıkları yerden güzel bir şekilde devam ediyorlar :) Randevu almayı unutmayınız. Sağlıcakla kalınız...
14 Eylül 2020