İletişim: [email protected]
psikologofisi.com destek

Anksiyetenin Göz Ardı Etmemeniz Gereken Fiziksel Belirtileri

İşten çıkarılmanın, ekonomik problemlerin, sağlık sorunlarının ya da sevdiğimiz birisini kaybetmenin ne kadar yıpratıcı ve üzücü olduğunu hepimiz biliyoruz. Böyle zamanlarda üzgün, çaresiz, yalnız ve kaygılı hissetmeniz gayet doğaldır. Fakat günlük yaşamınızı etkileyecek kadar ya da ortada bir sebep yokken kaygılı hissediyorsanız anksiyete bozukluğuna sahip olma ihtimaliniz oldukça yüksek.

Birçok fiziksel hastalıkta olduğu gibi anksiyetede de göz ardı edilmemesi gereken bazı fiziksel belirtiler vardır. Anksiyeteye sahip kişilerin sinir sistemleri dış uyaranlara karşı çok hassas olur. Bu nedenle normalde vücudun aşırı tepki vermeyeceği durumlarda anksiyetesi olan kişilerin vücudu rahatsız edici ve aşırı bir tepki verebilir.

Anksiyete Nefes Almakta Zorlanmanıza Neden Olur

Ansiyetenizi tetikleyen bir durum ile karşı karşıya kaldığınızda vücudunuz yaşamınızı tehdit eden bir aksiyona hazırlandığını düşünür ve savaş/kaç mekanizmasını devreye sokar. Bu aşamada vücudun salgıladığı stres hormonu temiz kan dolaşımını sağlamakla görevli kan damarlarını sıkıştırır ve nefes alışverişiniz sizi bekleyen tehlikeye karşı harekete geçmek üzere, yerinizden kalkmamış olsanız bile kaçınılmaz olarak sıklaşır. Nefes darlığı ayrıca panik atağın da habercisi olabilir.

Anksiyete Çarpıntıya Neden Olabilir

Korku veren bir durum ile karşı karşıya kaldığımızda vücudumuzda adrenalin ve norepinefrin hormonlarının salgılanması; kalp çarpıntısı, ellerde titreme gibi birçok fiziksel belirtiyi de beraberinde getirir. Anksiyete yaşayan kişilerin stresli durumlarda kalp atışlarının hızlandığını hissetmelerinin nedeni bu biyolojik reaksiyondur.

Anskiyete Karın Ağrısı ve Mide Kramplarına Yol Açabilir

Anksiyeteyle birlikte otonom sinir sisteminde yaşanan değişiklikler hazım problemlerine yol açabilir. Bu esnada salgılanan adrenalin hormonu vücudumuzdaki şekerin glikoza çevrilmesine neden olarak sindirim sisteminin doğal çalışma akışını bozar. Besin maddelerinin vücutta dolaşma hızına etki ederek karın ağrısı, gaz ve alışılmışın dışında bağırsak hareketleri yaşanmasına neden olur. Kronik anksiyete bozukluğu yaşayan kişilerin günlük hayatlarında sindirim sistemiyle ilgili problemler yaşamaları bu nedenle oldukça sık görülür.

Anksiyete Çene ve Boyun Kaslarında Ağrılara Neden Olur

Anksiyete vücudunuzdaki kasların gerilmesine ve kasılmasına neden olabilir. Dişleri sıkmak anksiyete yaşayan kişilerde sıklıkla görülen bir yan etki olduğu için bu durumdan özellikle etkilenen bölge çene kaslarıdır. Çene kaslarının kasılması ve yüz ağrıları anksiyetenin çok bilinen etkilerinden olmadığı için böyle bir durum anksiyete hastalarının daha da endişelenmesine ve kendilerinde fiziksel bir problem olup olmadığını sorgulamalarına neden olabilir. Böyle bir durumda zaman kaybetmeden uzman psikolog ile görüşüp psikolojik destek almakta fayda olacaktır.

Aşırı Terleme Anksiyetenin Fiziksel Belirtilerinden Olabilir

Anskiyete hastalarının sinir sistemlerinde yaşanan tüm bu hormonal değişimler vücut ısısının artmasına neden olur. Kalp atışlarının hızlanması ve savaş/kaç mekanizmasının da katkısıyla nedenini bilmediğiniz bir aşırı terleme durumuyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Özellikle sosyal ortamlarda bu problemi yaşayan kişiler kendilerini daha da kaygılı, gergin hissederler ve durum içinden çıkılmaz bir hal alabilir. Böyle durumlarda gerçek bir tehlikeyle karşı karşıya olmadığınıza dair kendinizi telkin etmeniz aşırı terleme gibi anksiyete belirtilerinin azalmasına yardımcı olacaktır.

Anksiyete Şiddetli Baş Ağrılarına Neden Olabilir

Anskiyete, şiddetli baş ağrıları ve migren sorunlarını da beraberinde getirebilir. Bu baş ağrıları bir süre sonra günlük aktivitelerinizi bile gerçekleştirmenizi imkansız hale getirebilir. Uzmanlar, özellikle yaygın anksiyete bozukluğu yaşayan kişilerin büyük bir bölümünde şiddetli baş ağrıları ve migrenin de beraberinde görüldüğünü belirtiyor.

Anksiyete Halsizlik Hissetmenize Neden Olur

Anskiyeteyle yaşamak tüm enerjimizi tüketen, son derece yorucu bir iştir. Vücut ve zihin anksiyetenin sebep olduğu değişimler nedeniyle sürekli tetikte olduğu için sağlıklı bir gece uykusu almak, zihninizi ve bedeninizi dinlendirebilmek genellikle mümkün olmaz ve kendinizi tükenmiş hissedersiniz. Bu süreğen yorgunluk halinin vücudunuzdaki tüm kasların ağrımasına, gözlerinizin yanmasına ve baş ağrılarınızın artmasına neden olması kaçınılmazdır. Anksiyetenin etkileri işe gitmek ya da günlük işlerinizi takip etmek gibi sıradan görevlerin bile altından kalkılamaz bir hale gelmesine neden olabilir.

Konuyla ilgili daha detaylı bilgi edinmek isterseniz Anksiyete Bozukluğunuz Olabileceğini Gösteren 9 İşaret ve Anksiyete hakkında çok daha detaylı, derinlemesine bilgi edinebileceğiniz Anksiyete Bozukluğu Nedir, Nasıl Tedavi Edilir adlı yazılarımıza göz atmak isteyebilirsiniz.

Anskiyetenin fiziksel belirtileri kişiden kişiye farklılık gösterebilir ancak bu belirtiler size de tanıdık geliyorsa psikoloğunuzla hemen görüşmenizde fayda olacaktır. Yaşamınızı alt üst eden bu belirtilerle yaşamak zorunda olmadığınızı, psikologofisi.comda ihtiyacınız olan psikolojik desteğin yanı başınızda olduğunu unutmayın!

Tarih : 24.01.2017
Yazar :

Psikolog

Musa İbrahim Övgün

Kullanıcı Yorumları

Bu sayfada yer alan yorumlar, ilgili uzmanın doğrudan veya dolaylı talebi ve/veya ricası olmaksızın, ilgili kişi tarafından bağımsız olarak yazılmaktadır. Psikologofisi.com'un temel amacı psikoloji alanında halkın bilinçlenmesini sağlamaktır. Psikologofisi.com bir başvuru hizmeti değildir ve herhangi bir Sağlık Hizmeti Sağlayıcısını tavsiye etmemektedir veya desteklememektedir.

Bir dakikada
psikoloğa bağlanın